Jerntøsen

Jerntøsen

Jeg elsker at træne og være aktiv, og nu har triatlon fået en stor plads i mit hjerte. I min blog vil du kunne følge med i, hvordan jeg kæmper for at få tid til både arbejde, triatlon og et socialt liv. Derudover vil du også komme med på sidelinjen til løb og ironman konkurrencer, få tips til sunde opskrifter, læse om motivation og hvordan jeg tackler hverdagens udfordringer.

Retningslinier for blogs på iform.dk.

Tips til nem intervaltræning

Tips til nem intervaltræning

Man kan løbe intervaller på mange forskellige måder, men her er et par klassiske metoder, som jeg har løbet efter de sidste par gange. 3K grundig opvarmning i rolig tempo 5-4-3-2-1 min interval med 3-2-2-1 min rolig jog imellem (intervallerne løbes progressivt, så det sidste 1 min interval er all out) 3K afjog i rolig… Læs mere

Det tar kun 2 min!

Det tar kun 2 min!

På I FORM redaktionen har de en fast tradition med at lave planken 2-3 min hver dag inden frokost. På den måde får man et afbræk i arbejdsdagen – du får aktiveret dine muskler – og vigtigst af alt du får ny energi! I begyndelsen startede de blidt ud med den almindelige planke, men nu… Læs mere

Race i DK og Mallorca

Race i DK og Mallorca

Til 70.3 IM Mallorca deltager omkring 3500 mennesker, og der er ca 20% kvinder, så svømmestarten var ret kaotisk med næsten 800 kvinder som startede samlet. For mig var det ren kaos de første 500m, da jeg var havnet midt i det hele, så det tog lang tid inden jeg fandt ro og kom ind… Læs mere

Optimal restitution på kontoret!

Optimal restitution på kontoret!

Første skridt på vejen er selvfølgelig at trappe ned med løbetræningen, men for at optimere restitutions fasen har jeg brugt kompressions leggings fra ITEM M6. De er udviklet fra samme fabrik som CEP kompressionsstrømper, så det er samme teknik der er brugt under syningen. De er meget stramme at få på, men de sidder fantastisk… Læs mere

Klar til VM Halvmaraton? Hmmm ikke helt…

Klar til VM Halvmaraton? Hmmm ikke helt…

Jeg er lige kommet hjem fra en uges træningslejr på Club La Santa, og burde være i super form, men blev desværre ramt af en forkølelse, så nu er det op af bakke… Min redning på Club La Santa var denne Nathan drikkedunk som kan klare både varme og kolde drikke, og den blev min… Læs mere

Ankel skadet – sådan blev jeg løbende igen!

Ankel skadet – sådan blev jeg løbende igen!

Jeg har bare virkelig ustabile ankler og ledbånd, og for 3 uger siden gik det galt for mig igen. Heldigvis er jeg kommet utrolig hurtigt over min forvridning i anklen med få enkelte tips. Lige efter jeg havde vredet om på anklen var det bare hjem og få is på foden med det samme. De… Læs mere

Pulverkur – Go or no go?

Pulverkur – Go or no go?

Jeg har faktisk aldrig prøvet de berømte og berygtede Nupo pulverkure, men nu tænkte jeg det var tid til at prøve en pulverkur, så i mandags startede jeg på Squeezy Athletic pulverkur. I løbet af 3 dage skal man indtage 5 shakes hver dag, og herefter har man 1 almindelig dag med normale måltider, hvorefter… Læs mere

Sund dessert til håndbold finalen!

Sund dessert til håndbold finalen!

Denne dessert blev afprøvet under semifinalen og var et stort hit, så mon ikke også den bringer held til finalen Banan – kokosis til 4 personer 4 frosne bananer (skær bananerne i små stykker og frys dem 4-5 timer inden) 1/2 dåse kokosmælk 2dl skyr 1 spsk kokosmel 25gr mørk chokolade min 70% Hæld alle… Læs mere

Løber du i mørket?

Løber du i mørket?

Jeg er taget til det jyske, og har desværre glemt min refleksjakke i København, så jeg lyste ikke helt så meget op på de mørklagte veje…og det er desværre ikke alle steder der er lygtepæle her… What to do…når det er mørkt som kul, og man kun kan se underlaget, når man blitzer med sin… Læs mere